11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modelleri kuramsal ve görsel anlayabilir.
  • Populasyon modelleri yazabilir ve yorumlayabilir.
  • Veri analizinde biyoloji uygulamaları yapabilir.
  • Doğrusal veya doğrusal olmayan dinamik sistemlerini çözebilir.
  • Çizge kuramını ile biyoloji problemlerini yorumlayabilir ve çözebilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Fonksiyonlar ve matematiksel modelleme:Doğrusal modeller: mRNA oranı, Kuadratik modeller:Salgın hastalıklar An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
2 Rasyonel ve Allometrik modeller: Enzim kinetiği, İlaç konsantrasyonu, Ortalama AIDs durumları An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
3 Ayrık zamanda dinamik sistemler: Cobwebbing, equilibrium, and stability, drug concentration An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
4 Fark denklemlerin biyolojik uygulamaları An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
5 Ayrık üstel ve lojistik büyüme:Mantar hücerlerinin büyümesi ve hastalığın yayılması An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
6 Ara sınav
7 Diferansiyel denklemlerin biyolojik uygulamaları: Hasat popilasyonu An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
8 Diferansiyel denklemlerin biyolojik uygulamaları: Hasat popilasyonu An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
9 Avcıav modelleri, Yarış modelleri An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
10 Salgın hastalık modelleri, genetik salgın hastalık modelleri An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
11 Petri ağları An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
12 Stokastik petri ağları An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
13 Petri ağların biyolojik uygulamaları An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
14 Dönem projesi
15 Final sınavı için tekrar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı An Introduction to Mathematical Biology, Linda J.S.Allen,Pearson, 2007
Önerilen Okumalar/Materyaller An Invitation to Biomathematics (9780120887712): Raina Stefanova Robeva, James R. Kirkwood, Robin Lee Davies, Leon Farhy, Boris P. Kovatchev, Academic Press, 2007

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
4
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
14
Final Sınavı
1
20
    Toplam
205

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak, X
2 Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, X
3 Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek, X
4
Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek,
X
5
Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek,
X
6 Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek, X
7 Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek, X
8

İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek,

X
9

Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek,

X
10

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek,

X
11 Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak, X
12

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak,

X
13

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak,

14

Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek,

15

Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010